Dobrze zaprojektowane życie z poradnikami

jak zwiekszyc produktywnosc biznesowa i zyciowa

Czy zastanawialiście się jak produktywnie zarządzać swoim czasem w życiu i w biznesie? Postanowiłam zgłębić ten temat nieco bliżej. Każdy chciałby pracować mniej, a bardziej produktywnie. Zaczęłam od przeprojektowania życia tak, aby było efektywniejsze. Wszystko, dzięki poradnikom „Dobrze zaprojektowane życie” i „Projekt: Produktywność„. Gotowi na zamianę?

Jak mieć dobrze zaprojektowane życie?

Zastanawiałeś się kiedyś, jak znaleźć pracę, którą polubisz? Jak utrzymać równowagę pomiędzy karierą a życiem rodzinnym? Z pewnością nie jest to łatwe. Zazwyczaj bierzemy sobie dużo za dużo na głowę, a potem walczymy z czasem, by ze wszystkim się wyrobić. Czy da się to uporządkować? Otóż tak! Pomoże nam w tym książka „Dobrze zaprojektowane życie„, które  podsuwa pomysły i narzędzia niezbędne, by zaplanować własną drogę oraz rozwijać siebie. Brzmi to banalnie, prawda? Sama podchodziłam do tej pozycji trochę z dystansem. Nie lubię wszelkich wielkich haseł w stylu „Jesteś zwycięzcą!”, „Wyjdź ze swojej strefy komfortu” itp. Okazało się jednak, że książka nie przedstawia oklepanych haseł, dlatego warta jest przemyślenia. Co więcej, podpowie jak dzięki dobrej organizacji zaprojektować lepsze życie, połączyć wszystkie obowiązki i dodatkowo znaleźć czas dla siebie. Brzmi zachęcająco?

W „Dobrze zaprojektowanym życiu” Burnett Bill i Evans Dave (tu możecie przeczytać o nich więcej – https://designingyour.life/about/) rozważają cztery aspekty życia: pracę, zdrowie, zabawę i miłość, ale skupiają się głównie na pracy. Każdy z nas jest inny. Niektórzy w życiowych wyborach kierują się intuicją. Inni poszukują swojej drogi metodą prób i błędów. Autorzy krok po kroku przeprowadzą przez proces zmian. Ja potrzebowałam na to trochę czasu, ale dzięki temu lepiej poznałam siebie i swoje oczekiwania. Ta książka jest skierowana do wszystkich, którzy własne życie uznają za najważniejszy projekt i chcą realizować go skutecznie.

Projekt: Produktywność – więcej nie znaczy efektywniej!

Kolejną wartą uwagi pozycją jest „Projekt: Produktywność” Chrisa Bailey’a. Musze przyznać, że to ona bardziej przypadła mi do gustu. Autor poświęcił rok na poznanie zjawiska produktywności. Najpierw prześledził dostępne metody zwiększające produktywność i zapoznał się z wynikami setek badań, a potem sprawdził każdą technikę w praktyce.

Podstawą produktywności jest umiejętność dokonywania przeskoku między wiedzą, a działaniem„. Dlatego warto pracować inteligentniej, wydajniej, a nie ciężej i po godzinach. Według autora czas, a raczej jego zagospodarowanie gra tu najważniejszą rolę. Co ciekawego jest w tej książce? Dzięki tej pozycji znajdziesz skrywane zasoby energii, a następnie nauczysz się jak nimi zarządzać, ustalać priorytety oraz plan działania. Każdy podrozdział zakończony jest ćwiczeniem, dzięki czemu od razu to, czego nauczysz się w teorii, możesz sprawdzić w praktyce. Warto je zrobić, nie są długie, a pozwolą nam spróbować wszystkiego na sobie.

To co mnie cieszy najbardziej to fakt, że autor, a zarazem bohater książki niczym nie różni się od większości z nas, którzy stają przed natłokiem obowiązków i pracy każdego dnia. Wszystko próbuje w praktyce, niczym naukowiec. Największą cechą „Projektu: Produktywność” jest jej uniwersalny charakter. Myślę, że to dobra książka dla każdego – zarówno dla osoby zaczynającej karierę, korpoholika, jak i młodej mamy, próbującej odnaleźć się w nowych dla siebie realiach.

Czy polecam książki o produktywności?

Polecam tę lekturę wszystkim, którzy nie tylko chcą być bardziej produktywni, ale pragną też rozwijać ogólną świadomość biznesową. Ta pouczająca i niezwykle zajmująca książka jest bogatym zbiorem rad oraz skutecznych metod (także tych sprzecznych z intuicją), które pomogą ci osiągnąć więcej. To może się skończyć tylko wielkim sukcesem.Ciekawe kompendium pomysłów zabrane w ciągu roku eksperymentów na samym sobie.

Co mogą Ci dać produktywne poradniki?

Wspomniane poradniki to otwierająca umysł obowiązkowa lektura dla wszystkich, którzy chcą usprawnić swoje życie, pracować mniej, a efektywniej. Dzięki nim będziecie mieć nowe spojrzenie na codzienne obowiązki w pracy i w domu oraz zupełnie inne podejście do planowania przeciętnego dnia. Znajdziecie tu gotowe do wdrożenia rozwiązania, która się sprawdzają. Od razu mówię, że nie zrobicie ich w ciągu jednego popołudnia, ponieważ to wymaga czasu, przemyślenia i odrobinę refleksji, ale naprawdę warto!

Wyzwanie #zaprojektujnowezyciezgalaktyka zorganizowane przez Wydawnictwo Galaktyka trwa w najlepsze. Jeśli chcesz mieć szczęśliwsze oraz bardziej zorganizowane życie, przeczytaj te książki i podejmij wyzwanie!

Zobacz podobne posty

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *